تبليغاتX
دوستداری با یک مسیحی بحث دوستانه کنی؟
جمعه چهاردهم تیر 1387 | 1:54

نويسنده : یک ایماندار مسیحی. |
دوشنبه دهم تیر 1387 | 7:37

سلام
۱-شما پروتستان هستي؟

۲-چه جوري ميشه رفت كليسا؟
۳-تو ايران دقيقا چه فرق مسيحي هست؟

۴-اگه مسيحي بشيم نميتونيم ازدواج كنيم چون يه همسر به دين خيلي كار داره!چه بايد كرد؟
۵-اگه ميشه بگيد تفسير اناجيل اربعه رو اگه هست از كجا ميشه پيدا كرد؟
۶-كليساي خانگي خوبه ؟مگه حضور تو يه كليساي واقعي امكانپذير نيست؟
۷-سلام جريان انجيل مصور تو انگليس چيه؟
جواب میدین؟مرسی.

جواب توسط استیفان:سلام بر شما.

۱-بله من پروتستان هستم.

۲-بستگی داره به چه منظور و هدفی می خواهی بری کلیسا در کشور ما ایران بعنوان دیدن موزه رفتن به کلیسا آسان است اما برای عبادت و تحقیق مشکل است چون دولت نمی خواهد به تعداد ایرانیان مسیحی اضافه شود اما امکان پذیر است و بستگی به علاقه شما دارد.

۳-آمار دقیقی ندارم اما همه فرق به کتاب مقدس ایمان دارند و چون این خواست مسیح است که من در کدام فرقه باشم به خواست مسیح احترام می گذارم.

۴-ما مسیحیان معتقدیم که خدا برای نیازهای جسمی ما هم تدارکاتی را دیده است از جمله ازدواج پس اگر شما به مسیح ایمان بیاورید و این موضوع را به خدا واگذار کنید مطمئن باشید بهترین نسیب شما خواهد شد چه بسی این موردها را بسیار دیده ایم.

۵-شما میتوانید در اینترنت و در سایتی با نام(مرکز پژوهشهای مسیحی)دنبال جواب سوال خود بگردید.

۶-در حال حاضر در ایران کلیسای خانگی بهتر است چون با خیال راحت تر عبادت می کنیم ولی در آینده که نمیدانم چه وقت است با آزادی در کلیساهای ساختمانی عبادت خواهیم کرد. البته مهم عبادت است و مکان مهم نیست.

۷-در مورد این انجیل اطلاعی ندارم و مهم نیست چون همه مسیحیان میدانند کدام انجیل را بخوانند.

 

 


نويسنده : یک ایماندار مسیحی. |
دوشنبه بیست و هفتم خرداد 1387 | 8:44

سوال:راستی شما به من گفتید ابوسفیان در تدوین قرآن بوده و قرار بود به من نام منبع آن را بگوید باید بگم که این ادعا درست نیست چون ابوسفیان در آن موقع اصلا زنده نبوده.

جواب:البته در مورد اینکه ابوسفیان در آن موقع زنده نبوده درست میگویید اما من معاویه ابن ابوسفیان را می گویم.

و منابع از این قرار است:

1-یعقوبی نقل میکند که معاویه جزء عده ایی بود که وحی و نامه و عهدنامه ها را می نوشتند.

2-حلبی در کتاب خود((السیره))از بعضی نقل کرده که معاویه و زیدبن ثابت هر دو ملازم خدمت پیغمبر بوده اند و وحی و غیره را می نوشتند و کاری جز نوشتن نداشتند.

3-مرحوم علامه حلی گفته اند((کشف الحق و نهج الصدق)) معاویه قبل از وفات پیغمبر اسلام آورد و به عباس متوسل شد تا نزد پیغمبر از او شفاعت کندو عباس شفاعت نمود و آن حضرت هم پذیرفت و نیز عباس از آن حضرت خواهش کرد که معاویه در بین آن 15 نفر که نویسندگی داشتند مشغول نوشتن گردد.

4-استاد عقاد می نویسد((معاویه ابن ابی سفیان فی المیزان))معاویه خواندن و نوشتن و علم حساب را یاد گرفت و در اینکه معاویه برای پیغمبر نویسندگی میکرده اخبار بر آن اتفاق دارند.

و این منابع فقط جهت اطلاع شما آورده شد.

 

سلما: سلام . من دارم انجیل را می خوانم و سوالاتی برایم پیش می آید که ناگزیر از پرسیدن آنها هستم.
سوال:در انجیل متی باب5 آیات17 و 18 آمده: "گمان مبرید که امده ام تا تورات موسی و نوشته های سایر انبیا را منسوخ کنم . من آمده ام تا آنها را تکمیل نمایم و به انجام رسانم. براستی به شما میگویم که از میان احکام تورات هر آنچه که باید عملی شود یقینا همه یک به یک عملی خواهند شد".

حالا میدونید تعریف منسوخ چیه؟ یعنی حکمی برای یک مدت اجرا شود و بعد خداوند آن حکم را بردارد و تغییر دهد. که در اینجا مسیح فرمودند که من احکام تورات را منسوخ نمی کنم .

و در باب 5آیه21 آمده:"گفته شده که هرکس مرتکب قتل شود محکوم به مرگ میباشد. اما من میگویم که حتی اگر نسبت به برادر خود خشمگین شوی و بر او فریاد بزنی باید تو را محاکمه کرد......"

سوال: ۱-یعنی مسیح میگوید قاتل نباید کشته شود؟۲-آیا با توجه به سخن تورات این کلام مسیح نسخ تورات نیست؟۳-آیا مسیح متناقض با حرف خود عمل نکرد؟

 

 حالا در کتاب خروج باب21 آیات12 تا15 آمده: ".....اگر شخصی به عمد و با قصد قبلی به کسی حمله کند و او را بکشد حتی اگر به قربانگاه من نیز پناه برده باشد باید از بست بیرون کشیده کشته شود....."

 

جواب توسط استیفان: سلام و درود بر شما.من بسیار خوشحالم که شما انجیل را می خوانید و ترجیح می دهم که از انجیل سوال کنید.

ابتدا تعریف منسوخ: نسخ بر دو نوع است: 1-گاهی کشف نظریه جدید در مبانی، حکایت از بطلان و اشتباه بودن نظریه قبلی دارد و در واقع نظریه ناسخ، مُصلح نظریه ماقبل است. 2-برخی مبانی مدت زمان محدود و تعیین شده دارند و در واقع منسوخ شدن آنها به معنی این است که تاریخ انقضاء آنها فرا رسیده است.

 

در انجیل متی باب5 آیات 17 و 18 با توجه به معانی نسخ مسیح اینگونه تاکید می کند که دستوری که میدهم باعث نمیشود که دستورات قبلی که در تورات و نوشته های قدیم است باطل شود و آنها هرگز تاریخ انقضایی ندارند و جاودانه باقی خواهند ماند زیرا که کلام خدا اینگونه است.

 و اما در همان باب آیه 21 مسیح دستور خود را میدهد. و برای من جای سوال و تعجب دارد که چگونه شما به این نتیجه رسیدید که مسیح گفته قاتل نباید کشته شود؟ در اینجا مسیح ما را متوجه میکند که برای خدا عصبانی شدن ما از همدیگر و فریاد زدن بر سر همدیگرهم گناه است و چه بسی اگر ما بتوانیم بر خشم و عصبانیت خود غلبه کنیم و به نفرت خدا از خشممان  پی ببریم دیگر چگونه قاتل خواهیم شد.

 در مثال اینگونه است که اگر برای امتحانت برای نمره 18 درس بخوانی نمره ات زیر 18 میشود پس برای نمره بالای 18 درس بخوان.

 و مسیح می خواهد که ما حتی عصبانی نشویم چه رسد به قتل دیگران.در ضمن هم نگفته هرکه عصبانی شد باید کشته شود و میبینید که نه تورات و نه حرف خودش نقض نشده. ممنون از سوال خوبت.

سوال:توسط سلما

دوباره سلام من چند تا سوال دارم.

1- تو چی کار کردی که خدا در قلبت را باز کرد؟

 

2-من چطوری در قلب سیاهم را باز کنم؟ کمکم کن.

 

3- آیا برایم در مورد مسیح و از برتری های آن بر اسلام و پیامبر اسلام ، البته با استناد به انجیل میگویی؟ من تشنه فهمیدن هستم.

 

4- آیاسی دی و کتاب هایی درمورد این موضوع مسیحیت وجود دارد که: مسیح خداست یا پسر خدا یا پیامبر خدا؟ اینو به خاطر این پرسیدم چون یک جا خوندم که در ابتدای نوشته شدن اناجیل پسر خدا فقط یک اصطلاح بوده و مسیحیان معتقد به نبوت عیسی مسیح بودند.

فکر نمیکردم اینقدر زود از هدایت کردن من مایوس بشوی راستی شرمنده از سوالی که در مورد الوهیت مسیح کردم چون وبسایت شما را کامل نخوانده بودم .

 

5- راستی شما به آیه قرآن در مورد باردار شدن مسیح اشاره کردید در حالیکه خدا در مورد همه انسانها میگه:از روح خودم در او دمیدم حالا اگه با اسم روح القدس نگفته ولی مستقیما گفته که روح خودم پس بنا به گفته شما فرقی با روح القدس نداره آیه ی 29 سوره حجر.دیگر اینکه اگرعیسی بدون پدر متولد شد آدم و حوا بدون پدر و مادر متولد شدند و از روح خدا .حالا پس باید آدم خداتر باشه( 59 آل عمران )

 

جواب:

سلام و درود بر هموطن عزیز.واقعا اولین سوال شما زیباست و مهم.در جواب آن می گویم، که من کاری نکردم جز اینکه همه چیز را بدون پیش داوری شنیدم، به آن فکر کردم و با توجه به اینکه خدا قادر مطلق است و سخنانش قلبم را آرامش می دهد و عدالتش را احساس می کنم، خودم با آزادی و اراده در قلبم را باز کردم یعنی همه چیزهای زشت و خرافه و گناه را از وجودم دور کردم واز صمیم قلب توبه کردم و خواستم که خداوند وارد وجودم شود تا از این به بعد عیسی مسیح با من و هادی من باشد.بعد از آن تازه کار خدا شروع شد و خدا زندگی من را عوض کرد و قدرت داد تا نام عیسی مسیح را جلال دهم.

 

در مورد سوال دوم: اینکه قدم اول را بردار تا بعد، یعنی خوب بشنو. البته خوب شنیدن باعث بوجود آمدن سوالات زیادی می شود اما پیش داوری نکن.

 

درمورد سوال سوم :من در مورد مسیح برای شما خواهم گفت البته به شما توصیه می کنم انجیل را باز هم بخوانید چون من چیزی بیشتر از انجیل ندارم که بگویم و خود انجیل عیسی مسیح را کاملا و آنطورکه واقعا هست وخواهد بود را به شما می شناساند. ببین دختر خوب من همواره سعی کرده ام بهانه دست هموطنان متعصب ندهم چون وظیفه ما مسیحیان بشارت دادن انجیل و ملکوت خداست. نه اینکه در مقام مقایسه بیاییم و بقیه را خراب کنیم و با اینکار مشروعیت خود را ثابت کنیم و در واقع احتیاجی به مقایسه نیست چون وقتی من به خدا متصل می شوم دیگر چه اهمیتی دارد که بخواهم با مقایسه این را ثابت کنم.

(( با این حال اگر من بیایم و در مقایسه برتریت مسیحیت به بقیه ادیان موفق بشوم شما مسیحی می شوی؟ فرضا گفتی مسیحی شدی. آیا به خدا رسیده ایی و خدا را احساس کرده ایی؟خوب اگر بخواهی اینطور ایمان بیاوری اشتباه می کنی چون ایمان مسیحی قابل مقایسه نیست و باید خدا را خودت لمس کنی.))

 

در مورد سوال چهارم:بله درباره این موضوعات هم سی دی و هم مقاله وهم کتاب هست. میتوانم برایت ارسال کنم.من نمیدانم نویسنده مطلبی که خوانده اید(در مورد پسر خدابودن یانبوت مسیح)چه کسی بوده است.ولی متاسفانه هستند کسانی که عمدا یا سهوا مردم را گمراه می کنند.

 

 مثلا:روزی کتاب قطوری می خواندم که جلد چهارم کتابهایی با عنوان :(تاریخ ادیان جهان) بود و نویسنده آن استاد دانشگاه :آقای عبدالعظیم رضایی بود. او نوشته بود مسیح چون ریش و موی بلند داشت او را عیسو می گفتند و در زبان عربی به عیسی معروف است(جالبه نه؟) حالا این عیسو کیست؟جواب:وقتی همسر اسحاق (فرزند ابراهیم) فرزندانی دوقلو را زایید یکی را عیسوبه معنی(پشمالو)چون بدنش پر از مو بود و دیگری را یعقوب به معنی (گیرنده مچ پا) نامیدند.وجالبه که نام عیسی در زبان مادری مریم یاشووا به معنی(نجات دهنده) است و عربهایی که مسیحی هستند او را یسوع(نجات دهنده) می نامند و عیسی اسمی است که قرآن به مسیح می گوید.حالا شما فرض کن این آقا چقدر دانشجویان را ندانسته گمراه می کند.

 

البته روزی که اناجیل نوشته شد خدا بودن مسیح کاملا برای مردم مسجل شده بود ولی تا قبل از قیام مسیح و حتی وقتی مسیح را مصلوب می کردند مردم و حتی حواریون هنوز به خداوندی عیسی و حتی مسیح بودن او شک می کردند اما وقتی دیدند عیسی طبق گفته اش بعد از سه روز از مردگان قیام کرد و زنده شد و دیدند که مسیح به بالا رفت و در پایان وقتی روح القدس نازل شد و آنها معجزات عیسی را بیاد آوردند ایمانی بدون شک آوردند که مسیح خداوند است.

 

درمورد سوال پنجم:ابتدا عرض کنم که انگار سوءتفاهم شده. مخاطبین این وبلاگ مختلفند گروهی هنوز لجاجت دارند که کتاب مقدس و انجیل تحریف شده البته مدرکی ندارند.حال این افراد دو دسته هستند.

 

1-افرادی که می گویند کل کتاب تحریف شده.من از خود کتاب مقدس و انجیل آیات را برایشان می نویسم.تا اول خودشان با کتاب آشنا شوند و ببینند که با شنیده هایشان متفاوت است و بعد خودشان مشتاق می شوند.تجربه ثابت کرده تعداد زیادی از آنها وقتی به حقیقت مسیحیت پی میبرندو به مسیح ایمان می آورند آنچنان ایمانی قوی پیدا می کنند که افراد معمولی اینچنین نیستند و من با کمال خوشی برای پاسخ به سوالات و نظرات این عزیزان آماده ام. 

 

2-افرادی که می گویند قسمتهایی از کتاب مقدس و انجیل تحریف شده البته آنها هم مدرکی ندارند . در اینجا من از آیات قرآن و مشابه با انجیل استفاده می کنم تا آنها فکرشان را آزاد بگذارند.حال این امر نباید باعث شود که شما فکر کنید من انجیل را با استناد از قرآن ثابت می کنم.

 

آیاتی که گفته اید:آیه 28 سوره حجر.

 

(28)فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِي فَقَعُواْ لَهُ سَاجِدِينَ

 

ترجمه تحت لفظی:(28)پس آنرا چون اندامی نیکو راست کردم  و دمیدم در آن از روحم پس بیفتید مر او را سجده کنان.

 

ترجمه استاد حسین انصاریان:(28) پس چون او را درست و نيكو گردانم و از روح خود در او بدمم ، براى او سجده كنان بيفتيد.

 

آیه 58 سوره آل عمران:

 

(58)إِنَّ مَثَلَ عِيسَى عِندَ اللّهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِن تُرَابٍ

 

 ثِمَّ قَالَ لَهُ كُن فَيَكُونُ.

 

ترجمه تحت لفظی:(58) به درستی که مثل عیسی نزد خدا چون مثل آدم است ساختنش از خاک پس گفت: مر او را بشوپس شد.

 

ترجمه استاد حسین انصاریان:( 58) قطعاً داستان عيسى نزد خدا [ از نظر چگونگى آفرينش ] مانند داستان آدم است كه [ پيكر ] او را از خاك آفريد ، سپس به او فرمود : [ موجود زنده ] باش ; پس بى درنگ [ موجود زنده ] شد .

 

 

آیه 16 سوره مریم:آیه ایی که من آوردم.

 

(۱۶)فَاتَّخَذَتْ مِن دُونِهِمْ حِجَابًا فَأَرْسَلْنَا إِلَيْهَا رُوحَنَا فَتَمَثَّلَ

 

لَهَا بَشَرًا سَوِيًّا.

 

ترجمه تحت لفظی:(16)پس گرفت از پیش ایشان ستری پس فرستادیم به سویش روحمان را پس مانند شد مر او را انسانی درست اندام.

 

ترجمه استاد حسین انصاریان:( (16 و جدا از آنان پوشش و پرده اى براى خود قرار داد . و ما روح خود را به سوى او فرستاديم ، پس براى او [ به صورت ] بشرى خوش اندام و معتدل نمودار شد 

.

 

و حالا جواب شما:دقت کنید در آیه 16 سوره مریم و ترجمه تحت لفظی آن آمده که: خدا روحشان را فرستاده اند (دقت کن که روحش را ندمیده و هنوز جسمی وجود ندارد) به سوی مریم پس مانند شد برای مریم مانند انسانی درست اندام.(دقت کن که چه چیزی برای مریم تبدیل به جسم شد؟)بله روح خدا کاملا تبدیل به انسانی زنده شد. واین امر الوهیت و ماهیت خدایی عیسی مسیح را نشان می دهد.

 

نکته مهم:کلمه بَشَرًا سَوِيًّا (انسانی درست اندام) معنی میدهد.

 

در آیه 28 سوره حجر و ترجمه تحت لفظی آن آمده که:پس آنرا چون اندامی نیکو راست کردم ،منظور ساختن شکل اندام انسان از گل است و

 

کلمات(فَإِذَا به معنی پس آنرا و فِيهِ به معنی در آن)ثابت میکند

 

که آن اندام درابتدا بی جان بودند. اما اتفاقی می افتد:دمیدم در آن از روحم پس بیافتید و او را سجده کنید. در اینجا از روحش در

 

 گل بیجان دمید و گل جاندار شد و کلمه(لَهُ به معنی برایش )

 

ثابت می کند که او حالا جاندار است.

 

سلما جان حس می کنم که کاملا فهمیده باشی و برای ذهن 2008 شما ثابت شده باشد که مقداری از روح خدا گل بیجان را بدون پدر تبدیل به آدم کرد و او جان گرفت ولی در مورد مسیح خدا روح زنده خود را کاملا فرستاد تا از هیچی آدم دومی بنام عیسی و بدون پدر جسمانی بوجود آید.اگر آدم اول مثل عیسی روح خدا بود وقتی وسوسه می شد گناه نمی کرد و از میوه ممنوعه نمی خورد . و در صورتیکه کسی نمی تواند گناهی را در عیسی بیابد.

 

شاید بپرسی که چرا ترجمه های استاد حسین انصاریان را نوشته ام؟ جواب:می خواهم ترجمه هایی که در حال حاضر موجود است را هم بنویسم تا خودت تفاسیر ایشان را بخوانی و نتیجه عادلانه باشد.

 

نکته:در اکثر ترجمه ها کلمه رُوحَنَا به معنی جبرئیل ترجمه شده.ولی جبرئیل فرشته بود نه روح خدا.

 

درپناه خدا شاد باشی.

 


سوال جدید سلما که چند روز بعد مطرح شد.

سلام ممنون از اینکه وقت می گذارید و به سوالاتم پاسخ می دهید اما در مورد سوالهای 3و4و5 عرضی دارم:
3.به قول شما ذهن 2008 من نمی تونه این جواب رو قبول کنه چون من
ایمیلم را به شما دادم و شما میتونید این جوابو برای من بفرستید چون این سوال ذهن منو درگیر کرده (از یه طرف حرفهای جالب شما از طرف دیگه شنیده های من از کودکی تا به حال).

4.لطف کنید اسم سی دی ها را بگویید تا من خودم انها را تهیه کنم.

5.از این پاسخ شما لذت بردم چون خوب استدلال شده بود اما شما به باقی ایات توجه نکرده اید مثل:


آیه 15 غافر: رفیع الدرجات ذوالعرش یلقی الروح من امرهعلی من یشائ من عباده لینذر یوم التلاق.
ترجمه تحت اللفظی: بالا برنده ی درجات است صاحب عرش عظیم است روح را به امر خود بر هر که از بندگانش بخواهد می فرستد تا خلق را از روز قیامت بترسلند
ترجمه استاد انصاریان:بالا برنده ی درجات و صاحب عرش است،روح را به فرمانش به هرکس از بندگانش که بخواهد القا می کند تا مردم را از روز ملاقات بیم دهد.

آیه52 شوری: و کذلک اوحینا الیک روحا من امرنا ما کنت تدری ما الکتاب و لا الایمان و لکن جعلناه نورا نهدی به من نشاء من عبادنا و انک لتهدی الی صراط مستقیم
ترجمه تحت اللفظی:همین گونه ما روح خود را به فرمان خود برای وحی به تو فرستادیم و از ان پیش که وحی رسد ندانستی که کتاب خدا چیست و نه فهم کردی که راه ایمان و شرع کدام است ولیکن ما ان کتاب و شرع را نور گردانیدیم که هرکس از بندگان خود را بخواهیم به ان نور هدایت میکنیم و اینکه تو خلق را هدایت خواهی کرد به راه راست
ترجمه استاد انصاریان:و همانگونه روحی رااز امر خود به تو وحی کردیم تو نمی دانستی کتاب و ایمان چیست ولی ان را نوری قرار دادیم که هرکس از بندگانمان را بخواهیم بوسیله ی ان هدایت می کنیم بی تردید تو به راه راست هدایت می نمایی.


سوال: آقای استیفان آیا همانطور که خودتون میبینید روح هم به پیامبر مسلمانها فرستاده شده و خدا ان را به هرکس که بخواهد می فرستد و فقط به عیسی مسیح نازل نشده؟


جواب توسط استیفان:

سلام خواهر خوبم سلما من شرمنده هستم که برای خواندن خواب سوالهای مهم تان زیاد صبر می کنید و صبر شما را تحسین می کنم.

 

درمورد شماره 3- من فعلا نمی توانم و نمی خواهم در مورد برتری ادیان نسبت به همدیگر به شما جواب بدهم چونکه معتقدم هرکس  خودش باید در اینباره به نتیجه برسد . مثلا هرکس موضوع کامل بودن دین خود را نسبت به افکار و شخصیت خودش تعریف می کند پس هرکس هم خودش باید به این موضوع پی ببرد . اما شما می توانید با سوالاتی شبیه آنچه تاحالا پرسیده ایی نظر مسیحیت را هم ملاحظه کنی.

 

درمورد شماره 4- تهیه سی دی و یا کتابهای مورد نظر مسلما هم غیر ممکن و هم خطرناک است. اما حاضرم آنها را برایتان ارسال کنم.

 

درمورد شماره 5-خدا را شکر که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته اما خواهش می کنم دوباره با دقت بیشتری مطالعه کنید.چون نتیجه مهمی بدست می آورید.بعضی از دوستان که این نتیجه را گرفتند من را تهدید کرده اند که خدا برکتشون بده واین تهدید نمونه آن تهدیدهاست.

 

سوره المومن الغافر- آیه 15: رَفِيعُ الدَّرَجَاتِ ذُو الْعَرْشِ يُلْقِي الرُّوحَ مِنْ أَمْرِهِ عَلَى مَن يَشَاء مِنْ عِبَادِهِ لِيُنذِرَ يَوْمَ التَّلَاقِ

ترجمه تحت اللفظی: بلند مراتب صاحب عرش میافکند روح را از امرش بر آنکه میخواهد از بندگانش تا بیم کند روز ملاقات را.

 

سوره الشوری حم عسق – آیه52 : وَكَذَلِكَ أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ رُوحًا مِّنْ أَمْرِنَا مَا كُنتَ تَدْرِي مَا الْكِتَابُ وَلَا الْإِيمَانُ وَلَكِن جَعَلْنَاهُ نُورًا نَّهْدِي بِهِ مَنْ نَّشَاء مِنْ عِبَادِنَا وَإِنَّكَ لَتَهْدِي إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ

ترجمه تحت اللفظی: وهمچنین وحی فرستادیم بتو روحی از امر خودمان نبودی که بدانی چیست کتاب و نه ایمان و اما گردانیدیم آنرا نوری که هدایت می کنیم به آن کسیراکه خواهیم از بندگان خودمان و بدرستیکه تویی برای راهنمایی به راه راست.

 

خواهرم لازم میدانم نکته ایی را عرض کنم و اینکه ترجمه تحت اللفظی به این معنی است که معنی کلمه بدون تفسیر و بدون ساده نویسی نوشته شود و یکی از نشانه های این ترجمه نزدیک بودن تعداد کلمات ترجمه نسبت به متن عربی است و ترجمه شما ترجمه ساده نویسی شده است.

 

نکته مهم:در ابتدا باز می گویم که انجیل و مسیحیت هیچ نیازی به دفاع و یا تایید بوسیله قرآن ندارد و این جواب صرفا جواب سوال زیبای شماست و برای بهتر فکر کردن دیگر دوستان هم مفید است.

شما اینطور فرمودید که: اقای استیفان آیا همانطور که خودتان میبینید روح هم به پیامبر مسلمانها فرستاده شده و خدا آن را به هر کس که بخواهد می فرستد و فقط به عیسی مسیح نازل نشده است؟

 

در کتاب مقدس تمام انبیا و پیامبرانی که خدا آنها را برای هدایت بشر انتخاب کرد انسانهایی معمولی و حتی مثل ما بودند و تنها فرقی که با انسانهای زمان خود داشتند این بود که بوسیله روح خدا هدایت می شدند حتی بعضی از آنها متوجه نمی شدند که نبوتهایی که می کنند حدود  چندصدسال بعد اتفاق می افتد. مثلا حضرت اشعیا میفرماید نداکننده ای در بیابان می گوید :راه خداوند را باز کنید و اینک باکره حامله شده و فرزندی خواهد زایید و او عمانوییل است یعنی خدا با ماست ( خدا در بین ماست). نداکننده در بیابان یحیی تعمیددهنده و تنها باکره ایی که حامله شده مریم و فرزندش نیزعیسی مسیح است .

 

چرا میگوییم انبیا با انسانهای زمان خود فرق داشتند ولی مثل ما بودند؟ جواب:چون در آن زمان هدایت بوسیله روح، مخصوص انبیا بود ولی در کتاب عهد جدید ودر قسمت اعمال رسولان در باب دوم می خوانیم که تمام ایمانداران روح را دریافت کردند و خود مسیح می فرماید روح را برای شما(ایمانداران به مسیح) می فرستد که تا ابد با شما باشد و شما را تسلی دهد.پس اگر سلماجان شما

هم واقعا به مسیح ایمان آورید روح را دریافت خواهید کرد و آنموقع خودتون و اطرافیانتون تغییرات معجزه واری را در شما خواهید دید.

 

حال این روح کیست ؟ در قرآن روحی که به پیامبران وحی (از طریق شنیدن) ویا الهام به قلبشان (بدون شنیدن صدا) میرساند با دو نام آمده. 1-روح الامین(سوره شعراء آیه 193-195) 2-روح القدس ( سوره نحل آیه102)

معنی کلمه روح الامین: روحی که امانتدار است و معنی روح القدس: روحی که بیمانند است بله معنی کلمه مقدس یعنی منحصر به فرد و بی همتا و بی همانند (متاسفانه در جامعه ما کلمه مقدس به معنی پاک و بی گناه معنی می شود که اشتباه است).

 

حال وجه تمایز روح القدس با بقیه روحها چیست که باعث مقدس بودنش است؟

جواب :روح القدس روح خداست و با روحهای انسانها و فرشتگان متفاوت است. روح القدس قدرت آفرینندگی دارد ولی روحهای (جانهای) انسانها و فرشتگان خود مخلوق هستند.

 

نکته : خواهید دید که در ترجمه های بسیاری ازقرآن روح القدس  را جبرییل فرشته می نامند که با توجه به موارد ذکر شده اشتباه است.

 

واما در مورد عیسی: خواهرم دقت کنید که روح بر عیسی نازل نشد بلکه خود روح جسم شد . ولی بر پیامبران و انبیا(که جسمی خاکی بودند) نازل شد تا پیام خدا به آنها وحی و یا الهام شود.

 

و نکته بسیار مهم و جالب: در سوره غافر آیه 15:کلمه الروح به معنی روح است که مانندی ندارد(روح القدس) ولی در سوره شوری آیه 52:آمده روحا" که به معنی روحی است و در زبان عربی علامت تنوین تاکید بر یک روح از میان روحهای همانند دیگر دارد( که میتواند روح فرشته ایی مانند جبرییل باشد).

 

 

 

 



 


نويسنده : یک ایماندار مسیحی. |
سه شنبه چهاردهم خرداد 1387 | 8:23
ساعت: 20:37 توسط:حب
(ای رفيق عرشی )
بد مشنو و بد مبين و خود را ذليل مکن و عويل برميار * يعنی بد مگو تا نشنوی و عيب مردم را بزرگ مدان تا عيب تو بزرگ ننمايد و ذلّت نفسی مپسند تا ذلّت تو چهره نگشايد * پس با دل پاک و قلب طاهر و صدر مقدّس و خاطر منزّه در ايّام عمر خود که اقلّ از آنی محسوبست فارغ باش تا بفراغت از اين جسد فانی بفردوس معانی راجع شوی و در ملکوت باقی مقرّ يابی *! لطفا بي هيج تعصب وپيش داوري و با دقت وب را مطالعه بفرمائيد اگر امكان دارد خواهشمندم قبل از مطالعه صفحات وب كامنت نگذاريد منتظر نظر شما مي مانم

جواب:
ساعت: 7:50 توسط:استیفان(در جواب حب)
سلام هموطن من وبلاگ شما را کاملا خواندم هرچند به نظر من بیش از نیمی از آن شعر است و من اصلا اهل مشاعره نیستم با این حال نه شما را رد می کنم و نه تایید ولی می دانم که انسانی که نتواند آزادانه عقیده خود را انتخاب کند دیگر انسان نیست بلکه حیوانی است که یا تقلید می کند و یا به زور در راهی است هموطن گالیله می دانست که زمین به دور خورشید می گردد و برایش مهم بود که مردم هم بدانند و به این مساله ایمان داشت و حاضر شد برای آن هم بمیرد حال باید بگویم که من هم آنقدر به راهی که قدم گذاشته ام ایمان دارم و می دانم که حقیقت است و تنها راه نجات است که حاضرم برایش بمیرم حالا برای من چه فرقی دارد که کدام شاخه و یا دیانت از اسلام درست تر است و اصلا دیانت بهاییت حق است یا نه . وقتی شما در معدن طلا هستید آیا با جارو و خاک انداز دنبال خاکه طلاها می گردید مسلما نه و اینگونه است که من مسیحی هستم.(البته با تحقیق)


نويسنده : یک ایماندار مسیحی. |
سه شنبه هفتم خرداد 1387 | 8:43
15:33 توسط:یک دوست
سلام . من از نوشته هاتون خوشم اومد . دوست دارم بیشتر آشنا شیم اگه افتخار بدید و منو هم با مسیحیت آشنا کنید . یه سوال ازتون دارم . چرا شما حضرت مسیح علیه السلام رو پسر خدا می دونید ؟ ممنون میشم اگه تو قسمت نظرات جوابمو بدید . من برای گرفتن جواب سر میزنم . ممنون
 
جواب:
ساعت: 14:20 توسط:استیفان در جواب شما(یک دوست)
خداي يکتا اراده فرمود که براي نجات بشر به کره خاکي بيايد. اما لازم نبود تمامي «حکومت‌» به زمين بيايد. «مجري طرح‌» يعني عيسي مسيح‌، پسر خدا، انسان شد و به زمين آمد. هر چه «خدا» بود، او نيز «بود». هر که او را ديد، خدا را ديد. هر چه او گفت‌، سخن خدا بود. هر که به او ايمان آورد، به خدا ايمان آورد. او ذات خدا بود. او پسر خدا بود.
سوال:
ساعت: 14:8 توسط:یک دوست
واقعا مسخره است که به پیش انسان فانی همانند خود برویم و گناهانمان را اعتراف کنیم. و از آن مسخره تر این است که انسانی خود را فدا کند و گناهان دیگران بخشیده شود. هر کسی مسئول کار خود است این با عقل سازگار نیست که کسی با مرگ خود باعث بخشش دیگران بشود.
جواب:
ساعت: 8:0 توسط:استیفان(در جواب یک دوست)
سلام . دوست خوبم بله با اینکه انسانی به پیش انسان فانی نباید برود موافقم و باید پیش تنها انسان ازلی و ابدی که وجود دارد یعنی عیسی مسیح زنده برود و گناهان خود را اعتراف کند. و در مورد اینکه انسانی خود را فدا کندهم حق با شماست ما ایمان داریم خداي يکتا اراده فرمود که براي نجات بشر به کره خاکي بيايد. اما لازم نبود تمامي «حکومت‌» به زمين بيايد. «مجري طرح‌» يعني عيسي مسيح‌، پسر خدا، انسان شد و به زمين آمد. هر چه «خدا» بود، او نيز «بود». هر که او را ديد، خدا را ديد. هر چه او گفت‌، سخن خدا بود. هر که به او ايمان آورد، به خدا ايمان آورد. او ذات خدا بود. و این نجات رایگان است و در دسترس همه است. اکنون مسیح نمی آید شما را وادار به پذیرفتن اين نجات کند شما می توانید تحقیق خود را بدور از تعصبات کورکورانه شروع کنید. و به کمک قلب و راهنمایی عقل خواهید فهمید نجات مسیح تنها نجات است همانطور که من فهمیدم . در گذشته من از تو خود را عاقلتر میدانستم ولی مثل تو در اشتباه بودم.

نويسنده : یک ایماندار مسیحی. |
دوشنبه ششم خرداد 1387 | 8:42

ساعت: 15:46 توسط:محمد
این چه خدایی است که می خورد و می آشامد و خواب و خستگی و مرگ وی را فرا می گیرد؟ و هیچ یک از شرایط خدا بودن را ندارد؟

جواب:
ساعت: 17:30 توسط:استیفان(در جواب محمد عزیزم)
محمد عزیز در شما اشتیاق زیادی برای رسیدن به خدا وجود دارد و حتما موفق خواهی شد .اما در جواب سوال شما آیا شما میتوانید شرایط خدا بودن را برای آگاهی بیشتر من بفرمایید ؟ منتظر می مانم.
 

ساعت: 19:38 توسط:محمد
از خدا پرسیدی و گفتی شرایط آن وصف ناشدنی چیست ؟
واحدی است که ثانی ندارد. خداوند ، بزرگی است که کوچکی ندارد . همه جا هست و به هیچ مکانی احتیاج ندارد. قدرتمندی است که عجز و ناتوانی برایش معنا ندارد . یکتا واحدی است که در هیچ چیزی مانند و شریکی ندارد. والاتر از آن است که کسی را در قدرتش شریک گرداند وی می میراند و زنده می کند. صمد است و احتیاج به این ندارد تا به قالب یک انسان درآید و با به صلیب کشیده شدن گناهان همه را پاک کند .
___________________________________________________________
آدم و حوا گناهی را مرتکب نشده اند که به بزرگی گناهان امروزه باشد . شخص گناه کار خود پاسخ گو کار خویشتن خواهد بود و دیگران نباید به خاطر گناه شخص دیگری مجازات شوند.
در سفرتثنیه می خوانیم:
هرگز پدران به عملکرد فرزندان کشته نمی شوند ، و نیز فرزندان به عملکرد پدران به قتل نمی رسند ، بلکه هرکسی به گناه خود کشته می شود.
در صورتی که بخواهی با من مباحثه کنی و یا در مورد دین اسلام برایت سوالی پیش آمده در قسمت نظرات اعلام کن تا ایمیل خود را برایت بگذارم.
پیروز و موید باش.

 

جواب:
ساعت: 8:12 توسط:استیفان(در جواب محمد عزیزم)

با سلام محمد عزیز . من قبلا مسلمون زاده بودم .قبلا سوالات زیادی داشتم که خیلی از آنها دارای جواب نبودند .ودر بعضی موارد مرا بخاطر اصرار در سوالاتم به مرگ و کفر تهدید می کردند. ولی جالب اینجاست که تمام سوالاتم در مسیحیت دارای جواب است . ۱-خوب از اینکه جواب سوال خودت را دادی خوشحالم و خدا به شما برکت دهد.اگر یادت بیاد گفته بودی عیسی مسیح شرایط خدا بودن را ندارد ولی بعد از سوال من او را(خدا) وصف ناشدنی خواندی.2-ما مسیحیان خدا را واحد می دانیم نه ثانی و ثالث. خدای واحد خود را در سه شخصیت برای ما انسانها آشکار کرده خدا از ازل دارای این سه شخصیت بوده و تا ابد خواهد بود.حتی شما عزیزان هم خدا را به سه شخصیت می شناسید ولی به این امر فکر نمی کنید. مثال:الف)خدای بر ما . دستانتان را به سوی آسمان بلند می کنید و او را بخاطر قدرتش شکر میکنید.ب)خدای با ما . همیشه خدا را در کنار خود احساس می کنید او مواظب شماست حتی در اتاقی که کسی نیست او هست.ج)خدای در ما. که گاهی بعضی با وجدان اشتباه می گیرند. خدای در ما به ما الهاماتی میدهد و حتی اگر خود خدا در ما کار نکند ما با مغز ناقص خود به قول شما نمی توانیم خدا را بشناسیم.

آیا شما با خدا رابطه ایی به غیر از این سه نوع بر قرار کرده ایی؟

آیا این سه شخصیت خدای واحد را می شناسی؟

آیا برای خدا که قادر مطلق است امکان دارد که این سه شخصیت خود را در آن واحد و جدا از هم ظاهر سازد ؟

 و آیا هدفی بزرگتر برای وجود این سه شخصیت در خدای واحد هست؟عزیزم به این 4 سوال فکر کن.

و نکته سوم

3- بزرگی است که کوچکی ندارد. یعنی چی؟

 آیا از نظر وزنی یا متراژ ویا حتی حجم ؟

 در اینجا 2 نکته وجود دارد مطمئنا این را قبول داری که خدا بصورت بوته آتش با موسی سخن گفت آیا خدا مثل آتش است ؟

آیا خدا بوته است؟یا هر دو آنها است؟

 مسلما هیچ کدام آیا خدا نمی توانست با تمام جلال خود بیاید و با موسی سخن بگوید؟

نکته اول)بله میتوانست بیاید ولی خواستش این بود که با ذره ایی از جلالش با موسی حرف بزند و حتما می دانید موسی از شدت ترس قادر به دیدن این واقعه نبود .

نکته دوم )بزرگی خدا در کلام اوست او می گوید و انجام می شود. امیدوارم به بزرگی و کوچکی خدا پی برده باشی البته بصورت کاملا خلاصه.

حال آیا خدا نمی تواند به صورت انسان با ما سخن بگوید؟

آیا این خداوند(عیسی مسیح) کلامش قدرت خدایی نداشت؟

آیا مردگان را زنده نمی کرد و دریا ها و طوفانها از کلامش اطاعت نمی کردند؟

آیا هنگامی که کلامش جاری می شد آن را به اذن کسی انجام می داد یا اینکه می گفت و میشد؟(به انجیل مراجعه کن و به این 4 سوال فکر کن)

در مورد گناه چه باید گفت؟

 گناه چیست؟

 کدام گناه بزرگ است و کدام کوچک؟

با چه واحدی بزرگی و کوچکی گناه را اندازه می گیرند؟

 آدم و حوا چه گناهی کردند؟ به این سوالات هم فکر کن

و در مورد تثنیه اگر واقعا این قسمت را خوانده باشی حتما متوجه می شوی خدا به مردم می گوید که پدری را به خاطر گناه پسرش نکشید و دستورات لازم الاجرا های بسیاری به قوم اسرائیل میدهد حال این دستور خدا به مردم را جدا کرده و با قانون خلقت مخلوط کرده ایی و به آدم و حوا مرتبط کرده ایی.

 با سوال دیگری این نظر شما را رد می کنم طبق دستور خدا و نظر شما پس چرا فرزندان آدم و حوا بعد از بدنیا آمدن به باغ عدن بر نگشتن؟

 پس نظر شما رد می شود و بدان که همه انسانهایی که پدر دارند حتی لحظه تولد گناه آدم را به ارث می برند چون به باغ عدن بر نمی گردند و می دانی که مجازات آدم و حوا اخراج آنها از باغ عدن بود.منتظر نظر شما میمانم.


نويسنده : یک ایماندار مسیحی. |
شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1387 | 0:48

پنجشنبه 26 اردیبهشت1387 ساعت: 8:49 توسط:مسلم
سوال آقا مسلم: سلام..مگه شما قبلا دین نداشتید؟
4 سال قبل؟
می دونید که اسلام آخر خطه..؟
اگه کسی از دین اسلام برگرده مرتده.
دوست دارم باهاتون بحث کنم..هرچند اطلاعاتم زیاد نیست.
من مسلمونم اما دوستان مسیحی دارم.. میام جوابمو ببینم بعد تصمیم بگیرم.

خدا یارتان

جواب:سلام و درود بر شما.هرچی فکر می کنم میبینم که چهار سال قبل و حتی قبل از آن دین نداشتم.

جدا؟ نمی دونستم اسلام آخر خطه.

یعنی چی (مرتده)؟ خوب مگه کسی می تونه ثابت کنه که مردم چه دینی دارند؟و یا کی اومده و کی برگشته؟اصلا چطور می آیند و وارد اسلام می شوند؟

دوست داری بحث کنی؟خوب این هم یک بحث.خوبه؟

البته فکر می کنم شکست نفسی می کنی شاید اطلاعاتت زیادتر از خیلیها باشه.

من هم منتظر دوست جدید مسلمانم (شما)هستم. خدا نگهدارت باشه عزیز.


چند سوال توسط علی:

یکشنبه 29 اردیبهشت1387 ساعت: 8:35 توسط:علی

سلام
چی شده میخوای بعدا جواب بدهی مگه چی گفتن؟
چرا الان جواب نمیدی؟؟؟
اهل کجایی؟
کارت چیه؟
تحصیلاتت چیه؟
آیا به مسیحیت تعصب داری یا روشنفکر و حق طلبی..؟ منظور که دینت رو بالاتر از همه وبی اشکال میدونی یا نه؟ تفکر وتعقل میکنی جدا ازتعصب تصمیم میگیری؟
چرا اینا رو میپرسم؟
آخه باید یه مقدار از شما بدونم که بعد ببینم فایده داره بحث کنیم!!!!
جواب به علی:سلام و درود به شما.

بله می خواهم سر فرصت جواب درست و حقیقت مسیحیت را بنویسم.می دونی عزیز من صبحها قبل از رفتن به کارم و شبها بجای استراحت این وظیفه عالی و لذت بخش را انجام می دهم.پس لطفا سوال کننده ها صبور باشند.

کار دولتی به من نمی دهند ولی خدا روزی رسونه و خدا را شکر می کنم.اهل ایرانم و کاری به شهرم نداشته باش.در مورد تحصیلاتم دیپلمه هستم بازم به رشته ام کاری نداشته باش.ولی جدا به دروس حوزه علاقه دارم و کتابهایشان را مطالعه می کنم.

تعصب در حد غیرت عالیه اما بیشتراز آن خوب نیست.نسبت به راه مسیحیت و خدا و ایمانم غیرت دارم.ودر مورد روشنفکری و حق طلبی تا ببینیم منظور شما کدام حق و کدام فکر روشن است.

شاید نمی دانی که مسیحیت دستور عمل یکسری از اعمال نیست و بکن و نکن ندارد بلکه فقط محبت خداست پس عزیزم ما در مسیحیت کتاب مقدسی دین مسیحیت نداریم.اما ایمان داریم تنها راه درست است.

تفکر و تعقل واقعا چیز خوبیست و در کنار احساس و درک قلبی باعث یافتن حقیقت می شود.

برای من که فایده دارد چون با سوالات و بحث های شما مجبور می شوم بیشتر مطالعه کنم و حقیقت را بهتر و بیشتر لمس کنم.و درمورد شما منظورت از فایده چیست؟

در وبلاگت نوشته بودی هیچ گناهی را کوچک ندانیم. البته این نوشته شما عینا در مسیحیت است. ولی در اسلام عبارات گناهان صغیره و کبیره را زیر سوال میبرد.درسته؟

http://bekran.blogfa.com/ آدرس وبلاگ علی آقا.


محبتی از طرف چکاوک:
شنبه 28 اردیبهشت1387 ساعت: 1:10 توسط:چکاوک

درود
اگه مسیحی هستی این نوشته هاتو ادامه بده
وگرنه یک غیر مسیحی هیچوقت نمیتونه به اندازه ی یه مسیحی دم از عشق و محبت مسیح و دینش بزنه.

موفق باشی......

جواب:خدا به شما برکت بدهد هموطن عزیزو موفق باشید.

http://vakil-elnaz.blogfa.com/ آدرس وبلاگ چکاوک.


سوالی از آرام:یکشنبه 22 اردیبهشت1387 ساعت: 15:30 توسط:حالا یکی
خداوندا.. براي همسايه كه نان مرا ربود، نان!! براي عزيزاني كه قلب مرا شكستند، مهرباني!! براي كساني كه روح مرا آزردند، بخشش!! و براي خويشتن خويش، آگاهي و عشق مي طلبم.
استیفان عزیز سلام میشه معنی اسم قشنگ رو بپرسم ؟

جواب:دعایی که نوشتی دعایی است که مسیح شبیه آنرا به حواریون یاد می داد.و این محبت مسیح است که ما باید سرلوحه اعمال و افکار و گفتار خود کنیم.

البته اسم اصلی من محمدرضا است.و معنی استیفان (تاج) است.این را بگویم که فقط شخصیت کسی که نامش استیفان بود و اولین شهید مسیحی نام گرفت مرا عاشق این اسم کرد.نه معنیش.

http://www.lovera.blogfa.com/ آدرس وبلاگ آرام عزیز(حالا یکی)

 


نويسنده : یک ایماندار مسیحی. |
چهارشنبه هجدهم اردیبهشت 1387 | 0:40

نظراین هموطن. سلام به شما دوست عزیز

همانطور كه خودتان هم گفتيد نگارش اولين انجيل بر ميگردد به 300 سال بعد از ظهور عيسي(ع). هيچ دليلي نمي توان يافت كه انجيل در مدت اين 3 قرن تحريف نشده باشد. به خصوص با وجود يهوديان آن زمان كه متخصصان تحريف كتب ديني بودند و سعي آنها و نقششان در وارد كردن خرافات و احاديث جعلي در دين اسلام هم آشكار و غير قابل انكار است، چه برسد به تحريف كتب مسيحيان با در نظر داشتن اينكه يهوديان آن زمان عيسي(ع) را به عنوان مسيح موعود نپذيرفتند و با مسيحيان اختلافات زيادي داشتند و از آنجا که اولين گستراننده‌ها و كاتبان انجيل يوناني بودند به عقيده‌ي عده‌اي انجيل از آميخته شدن با عقايد اساطيري يونان نيز در امان نمانده است.

جواب:

سلام و درود بر شما هموطن عزیز.می دانم که قصد بدی از نوشته هات نداری و فقط آنچه به شما درباره مسیحیت آموخته اند بیان می کنی.من هم قبلا مانند شما فکر می کردم ولی روزی که انجیل را خواندم ودرمورد آن فکر کردم نظرم عوض شد.تعجب می کنم که از عزیزانی که نظر می دهند کسی نخواسته برایش انجیل بفرستم.البته شاید می خواهند اول کتاب خودشان را بخوانند بعد شاید انجیل را بخوانند. - نسخه سينا، اين نسخه نيز در موزه بريتانيا موجود است و حدوداً به سال ٣٣٠ ميلادی تعلق دارد.
- نسخه واتيکان، اين نسخه در کتابخانه واتيکان روم موجود است و حدوداً به سال ٣٣٠ ميلادی تعلق دارد.
اگر دقت کنی من نوشته ام قدیمیترین نسخه ایی که موجود است ولی متاسفانه شما بعنوان اولین انجیل نوشته شده برداشت کرده ای واین را جهت اطلاع عرض می کنم که انجیل به دست شاهدان عینی و زنده ایی به نام حواریون و چند سال بعد از صعود مسیح به آسمان نوشته شد.

می خواهم داستان کوتاهی را بنویسم:

در شهری در یکی از کشورها منطقه ایی وجود داشت که مردم فقیر آن شهر در آن منطقه ساکن بودند.در قسمت دیگر شهر که تقریبا مرفه تر بود سرقت بزرگی اتفاق افتاد.

 پلیس آن شهر تعدادی از افراد مضنون را دستگیر کرده و به دادگاه معرفی کرد.در میان افراد دستگیر شده شخصی بود که درقسمت فقیرنشین شهر ساکن بود.قاضی او را بعنوان متهم ردیف اول احضار کرد و اینطور عنوان کرد:چون توساکن قسمت فقیرنشین هستی ومردم آن ناحیه به علت فقر دست به کارهای خلاف میزنند ، در نتیجه غیرممکن است که تو سارق نباشی ، مگر اینکه مدرک محکمی ارائه کنی.

مرد متهم گفت: من در این ناحیه غریب هستم و کسی من را نمی شناسد چگونه شاهدی بیابم ولی اگر به محله ما بیایید و درباره من تحقیق کنید مطمئنا به بی گناهی من و اشتباه خود پی خواهید برد و خواهید فهمید که آن محیط بر من تاثیری نداشته است. در ضمن من فقط متهم هستم و این وظیفه شماست که مدرک محکمه پسندی دال بر خلاف کار بودنم ارائه کنید. نه اینکه عادات من با عادات شما و محل زندگیم با محله شما متفاوت است را دستاویزی برای محکوم کردن من قرار دهید. پایان.

شاید منظور من را فهمیده باشی. در این داستان فردی که فقیرنشین بود و دستگیر شده بود ما مسیحیان ایرانی هستیم .وسرقت بزرگ همانا تفاوتها است که بین ما و شما است که با وجود آن می شود زندگی کرد.و قاضی هر کس مثل شما می تواند باشد.و مردم خلاف کار و محیط پر از خلاف کار همانا مولایان و فریسیان یهودی زمان مسیح و اسرائیل آن زمان هستند. واین شما هستید که باید برای اثبات اتهام خود مدرک بیاورید زیرا که شما این اتهام را قبول دارید ولی اگر بیایی و کتاب مقدس را بخوانی متوجه خواهی شد که اشتباه می کنی.

آیا به نظر شما قاضی در این داستان برای تحقیق به محله آن مرد (کتاب مقدس) می رود؟

 


نويسنده : یک ایماندار مسیحی. |
چهارشنبه چهارم اردیبهشت 1387 | 3:48

شنبه 31 فروردین1387 ساعت: 15:57 توسط:جعفر
با سلام بر شما و سلام بر عیسی
روزیکه متولد شد روزی که خواهد مرد و و روزیکه بر انگیخته خواهد شد.
ما در اصول اعتقادی شیعه معتقدیم حضرت مسیح با حضرت امام عصر مهدی موعود قیام می کنند . از نکات مشترک این دو بزرگوار یک- معجزه در تولد دو- زندگی دایمی وسه- قیام موعود است.میبینید چه مشترکات جالبی در ادیان ما موجود است. اما با به حقیقت مسیح اعتقاد قلبی و باور عمیق داریم .در حالیکه شما به حقیقت اسلام اعتقاد ندارید یا از سر لجاجت در قبول آن طفره می روید. بهر حال اگر اسلام بر شما عرضه شده باشد و شما به حقانیت آن دست یافته و مسلمان نشوید حجت بر شما تمام است و به بهشت و وعده های حقه الهی نخواهید رسید.البته این حکم در مورد مسیحیانی که حقیقت اسلام به آنها نرسیده و درباره اسلام به هر دلیل فرصت تحقیق نیافته اند یا اسلام از آنها دور نگه داشته شده صادق نیست.مواظب باشید آقا جان.

جواب:

سلام برجعفر عزیز.میدانم که می دانی من مسلمان زاده بوده ام و حالا مسیحی شده